top of page
חיפוש
  • alonatoth

הפיתרון לדיכאון

עודכן: 6 בספט׳ 2023

דיכאון קליני הוא מצב ריגשי קשה, המשפיע לרעה על התפקוד היום יומי, החברתי והתעסוקתי. מלבד העצב, מופיעים סימפטומים של ייאוש, איבוד עניין בדברים שהיו פעם מרגשים, ריקנות פנימית, הפרעות בתיאבון עם ירידה או עליה במשקל, הפרעת שינה, מחשבות שליליות ועד מחשבות אובדניות.



הגישה לדיכאון ברפואה הקונבנציונאלית


על פי הרפואה הקונבנציונלית, נהוג לטפל בדיכאון על ידי תרופות אנטי דיכאוניות קונבנציונליות כגון ציפרלקס, סרוקסט, רסיטל, סרנדה ועוד. במקרים קשים של דיכאון, המטופלים אף יאושפזו כדי למנוע פגיעה עצמית. מיותר לציין שטיפולים אלה בדיכאון, ניחנים בחסרונות משמעותיים ומידת האפקטיביות שלהם שנויה במחלוקת יחד עם זאת, תופעות הלוואי של התרופות האנטי הדיכאוניות הקונבנציונליות יכולות להיות חריפות, גופניות ורגשיות – עד כדי נטייה התאבדותית.


הגישה לדיכאון בהומאופתיה


מאחר וההומאופתיה מטפלת גם בבעיות פיזיות כמו גם נפשיות, לטיפול ההומאופתי יש מענה יעיל וארוך טווח. טיפול הומאופתי משפר באופן אמיתי את מצב הרוח, המצב הריגשי והבריאות הכללית. לאחר נטילת התרופה ההומאופתית (רמדי), תוך זמן קצר ניתן לראות שינוי במצב הרוח – במקום לחץ נכנסת רגיעה, במקום עצב נכנסת אופטימיות ושמחה. התהליך נמשך עד שהאדם מתחזק מבחינה נפשית ועד שמושג איזון נפשי. טיפול הומאופתי הוא שונה מאוד מטיפול קונבנציאונלי, הגישה ההומאופתית היא גישה הוליסטית. יחד עם זאת, אין כל מניעה להיות בטיפול פסיכיאטרי והומאופתי בו זמנית מכיוון שהתרופות ההומאופתיות פועלות באופן שונה ואין כל הפרעה לטיפול הפסיכיאטרי. בטיפול הומאופתי מוצלח, המטופל יחווה לא רק שיפור משמעותי במצב הרוח שבגינו הגיע לטיפול, אלא גם שיפור כללי בבריאותו הכוללת.



מקרה מהקליניקה


מאיה בת 33, אם לשתי בנות, הגיעה אלי לטיפול בדיכאון שלאחר לידה. היא ביקרה אצל רופא והוא רשם לה תרופה אנטי- דיכאונית. למרות שמצבה היה קשה מאוד, היא נאלצה לותר על הטיפול כי חששה מתופעות הלוואי שהכדורים הפסיכיאטרים עלולים לעשות.

היא מספרת שלא מצליחה להתאושש לאחר הלידה, שהיא שוקעת בעננה שחורה. ביומיום לא מצליחה לתפקד, נמצאת כל היום במיטה וקמה כדי לאכול ולהניק. הסבתא במשפחה מטפלת בשתי הילדות יחד עם מטפלת. יש לה מחשבות אובדניות, חושבת על מוות באופן טורדני. לא עוברת למעשים מהפחד שלא תצליח במעשה ותשאר נכה. שום דבר לא עושה לה טוב. היא מרגישה לבד בעולם ומפחדת שבעלה יעזוב אותה. היא הגיעה אלי בעקבות המלצה של הסבתא שחושבת שהומאופתיה יכולה לעזור. מאיה קיבלה טיפול הומאופתי והיא היתה בקשר רציף יומיומי איתי בשל מצבה הקשה. לאחר חודשיים הגיעה אלי שוב לטיפול מעקב והיא מספרת: מצבי השתפר פלאים! אני מתפקדת רגיל ולפני כמה ימים חזרתי לעבודה. מחשבות אובדניות לא עוברות בראשי יותר! אני שמחה ומאושרת שמצאתי פיתרון למצב כל כך סבוך. לא האמנתי שאפשר לצאת מדיכאון דרך טיפול הומאופתי. מאיה ממשיכה לקבל טיפול שוטף תחזוקתי פעם, פעמים בשנה.


שאלות ותשובות


  • האם על מנת לבוא לטיפול הומאופתי אני צריך להפסיק את הטיפול אצל הפסיכיאטר שלי?

המטופל יכול להמשיך להיות מטופל בטיפול פסיכיאטרי ולקבל תרופות אנטי דיכאוניות קונבנציונליות כגון ציפרלקס וסרנדה, במקביל להמשכו של טיפול בדיכאון באמצעות ההומאופתיה. עם התקדמות הטיפול מומלץ לרדת במינון התרופה האנטי דיכאונית הקונבנציונלית וגם לא יהיה צורך יותר בטיפולים אחרים. הורדת המינון של התרופה האנטי דיכאונית הקונבנציונלית מתבצעת באופן הדרגתי עד להפסקה מוחלטת.


  • כיצד מזהים דיכאון?

כאשר זה מגיע לדיכאון, אין מדובר בהפרעה קלה במצב הרוח ובתחושת דיכדוך זמנית שמהווה חלק נורמלי מחיינו. הדיכאון הופך להפרעה של ממש – יש ירידה ופגיעה במצב הרוח לאורך זמן, עצבות ואיבוד הנאה הגורמת סבל רב לאדם. החולה בדיכאון לא מתפקד ביום יום כמו בעבר. דיכאון יכול להופיע בשלבים שונים בחיינו והוא נפוץ יותר במעברים ושינויים. שינויים הורמונלים בגיל ההתבגרות, שינויים אחרי לידה, בגיל המעבר, כמו כן אחרי מצבים הדורשים הסתגלות בעקבות אובדן או טראומה, אחרי גירושין, משרה חדשה, יציאה לגמלאות, אובדן כספי ועוד.


  • מהו דיכאון קליני?

כיום כ-20% מאוכלוסיית העולם המערבי סובלים מדיכאון, נתון שלדברי המומחים עולה בהתמדה. דיכאון קליני (דיכאון מז’ורי) הוא מצב ריגשי קשה, המשפיע לרעה על התפקוד היומיומי, החברתי והתעסוקתי. מלבד העצב, מופיעים סימפטומים של ייאוש, איבוד עניין בדברים שהיו פעם מרגשים, ריקנות פנימית, הפרעות בתיאבון, הפרעות שינה ומחשבות שליליות. לסיכומו של עניין, דיכאון קליני הוא מצב נפשי, המאופיין במצב קבוע של מצב רוח ירוד המלווה בחרדות, מחשבות אובדניות, אובדן הנאה ותיאבון ופגיעה קשה בתפקוד היומיומי. דיכאון קליני היא הפרעה נפשית המשפיעה על מצב הרוח. הפרעה המאופיינת בתחושות של ייאוש, עצב עמוק, רגשות כעס עזים, תשישות נפשית, חוסר אונים, חוסר ערך, אובדן תיאבון, איבוד הנאה ועניין בפעילויות אשר בעבר גרמו לחולה סיפוק ולעיתים גם מחשבות אובדניות. התסמינים שמעורר דיכאון קליני, פוגעים בתפקוד היומיומי של החולה. ניתן לטפל בדיכאון קליני באמצעות תרופות אנטי דיכאוניות טבעיות, או באמצעות תרופות אנטי דיכאוניות קונבנציונליות.

אל תהססו לפנות לטיפול הומאופתי גם אם אתם סובלים מדיכאון קשה! לשיחת יעוץ התקשרו אליי: אלונה טוט: 050-5830696

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page